Dobra forma pomimo siedzącego trybu życia

dobra formaPrawdopodobnie wiele z Was prowadzi siedzący tryb życia i pracuje w biurze podobnym do tego na obrazku wyżej. W końcu w dzisiejszych czasach jest mało ofert pracy, która polega na czymś innym niż siedzeniu w biurze. Niestety prawie każdy cierpi przez to na choroby związane z ciągłym siedzeniem – na przykład ból pleców, nadwaga czy brak kondycji. Na szczęście istnieją ćwiczenia, które pozwolą na utrzymanie dobrej formy pomimo ciągłego siedzenia.

Dobra forma pomimo siedzącego trybu życia

Gdy pracowałam w biurze to zawsze przed pracą i po pracy ćwiczyłam przez około pół godziny, wykorzystując do tego własne ciało i ciężarki. Dzięki tym ćwiczeniom mogłam odstresować się po ciężkim dniu pracy i w końcu poczuć się radośniej, ponieważ aktywność fizyczna powoduje, że nasz mózg wydziela endorfiny, czyli tak zwany hormon szczęścia. To właśnie on odpowiada za radość i satysfakcje po ćwiczeniach.

Jakie ćwiczenia wykonywałam by utrzymać dobrą formę?
Zawsze przed pracą kilkanaście przysiadów i różnych ćwiczen rozciągających. Dzięki temu mogłam się rozbudzić i być zdolna do pracy. Po powrocie z biura robiłam podobne ćwiczenia, tylko dodawałam im trudności używając ciężarków. W weekendy i dni wolne zazwyczaj wychodziłam na zewnątrz i biegałam, by utrzymać dobrą kondycje nóg i nie łapać zadyszki po wejściu po schodach, tak jak to robią moje koleżanki z pracy. Dodatkowo dzięki temu, że takie ćwiczenia przyśpieszają metabolizm mogę jeść więcej przy utrzymaniu zdrowej wagi.

Jak często robić sobie przerwy od ćwiczeń?

Czasem są takie dni, w które kompletnie nic się nie chce robić. Takie wypalenie może być z powodu dużego nakładu pracy lub po prostu gorszego dnia. W takie dni zazwyczaj nie ćwiczyłam, wolałam po pracy pójść i odpocząć w ciepłym łóżku oglądając telewizję. W końcu każdy zasługuje na choć trochę odpoczynku. Czasami jest też tak, że ćwiczenie w taki dzień znacznie poprawi nam nastrój i wróci nam ochota do działania, ale nie zawsze tak jest i po ćwiczeniach możemy poczuć się jeszcze gorzej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *